Torsdagstanker - Himmelspretten?!

Jeg har ofte tenkt på at jeg er veldig glad for at Jesus har levd på jorden slik som du og jeg. (At Jesus faktisk har levd er de fleste historikere enige om. Det er oppstandelsen en tror eller ikke tror på). Jesus har erfart menneskelig smerte, sorg og glede. Han har både ledd og grått, vært sønn, bror og venn. Det gjør min relasjon til Gud mye mer tilgjengelig ettersom jeg kan be i Jesu navn og vite at han "vet hva det går i". Men så ble altså Jesus tatt opp til himmelen. Himmelspretten, eller Kristi himmelfartsdag som den også kalles 😊. I dag feirer kirken at Jesus ble tatt opp til sin Far i himmelen 40 dager etter påske. Etter at Jesus stod opp fra de døde 1.påskedag gikk han rundt på jorden og var sammen med disiplene (vennene) sine. Han fortalte dem om Guds rike og viste på alle måter at han var et levende menneske. Jeg kan derfor komme med mine gleder, min sorg, mitt sinne og min frustrasjon til Jesus i bønn. Han kjenner til alt menneskelig og er samtidig helt guddommelig. Ikke forståelig for mitt hode, men jeg velger allikevel å lene meg mot dette som er så mye større enn meg selv. Jeg forstår ikke hvordan blomstene kommer opp av jorden hver vår heller, men jeg ser det er vakkert og stoler på at Skaperen bak er god.

Ønsker alle en solfylt og fin langhelg! Og gratulerer så mye til alle fine unge mennesker som konfirmeres denne langhelgen 💕.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken