Mat og samtale som hovedinteresse

Jeg kan nesten ikke tenke meg noe bedre enn å bli invitert til et godt måltid 💗! Når maten i tillegg er helt ny for meg, velsmakende og helt annerledes - ja da er jeg i himmelen. I det siste har jeg tenkt mye på hva jeg ønsker å bruke tiden min på. Opp igjennom årene har jeg vært opptatt av mye forskjellig håndarbeid som strikking, brodering, lappeteknikk og hekling. Jeg har faktisk også sydd litt klær. Jeg har i perioder likt veldig godt å lage ting, være skapende med hendene, tegne, fargelegge, klippe og lime. Men nå merker jeg at mye av det som jeg likte å gjøre tidligere ikke lenger er interessant i det hele tatt... Kanskje handler det om livsfasen jeg lever i akkurat nå. Men det jeg vil bruke tiden min til nå er i hovedsak å spise god mat med hyggelige og interessante mennesker. Jeg liker også veldig godt å lese bøker, musikk og være ute i naturen (pilegrimsvandring og fjellturer). Men det bekymrer meg altså litt at mye av det jeg var interessert i tidligere ikke interesserer meg lenger..


Disse bildene er fra siste dag med "Daghøyskole for asylsøkere" i Rjukan kirke nå i desember. Det er bestemt av UDI at Mandheimen asylmottak skal stenges 1.mars. Våren 2018 hadde mottaket hatt 20 års jubileum. Dette er utrolig trist for Tinnsamfunnet og ikke minst Rjukan. Mest tragisk er det selvfølgelig at ayslsøkere igjen må flytte på seg. Flere av de jeg kjenner har flyttet 8 og 11 ganger i Norge allerede. Og det er jo ikke slik i verden at mennesker ikke lenger er på flukt. Det er bare det at det nesten ikke er flere asylsøkere igjen i Norge. De "sitter fast" lenger sør i Europa.




Fellesskap rundt bordet

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken