Det enkle livet

Det beste med denne enkle hytta er alt vi mangler. Vann i springen, eget bad, strøm og kjøleskap. Det fører nemlig til at hele hytte-opplevelsen blir så annerledes. Og jeg søker ofte i retning av det jeg ikke har. Det høres kanskje litt utakknemlig ut, men for meg er det heller en positiv dragning. En god lengsel mot noe annet. Det betyr ikke at jeg ikke nyter øyeblikket jeg er i, selv om jeg sikkert kan øve meg på å bli bedre også i det. En slik liten hyttetur fra en dag til en annen fyller meg med mye glede. Planlegging, pakke ned god mat og lesestoff, morgenstund i solen ute på trammen, mat varmet på vedfyrt ovn, kaffe i morgensolen og ikke minst å kunne lese en god bok i skinnet fra blafrende stearinlys. Elsker det.








Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken