Hvorfor skal jeg blogge?

Jeg har hatt min oppvekst i Ski utenfor Oslo, men tok over familiegården i Tinn i 2004. Et lite småbruk med to katter og noen høner på låven. På Sjøtveit gård vokste min far opp som eldst av fire søsken. Jeg er gift med en fin fyr fra Sandnes og vi har etterhvert fått tre barn sammen (03, 06, 09). Sjøtveit gård er mitt "barndomsparadis" fra tiden da min bestemor bodde her. Jeg har mange gode minner fra høstferier (potetferie), samtlige påskeferier og mange sommerferier på Sjøtveit Camping. Og nå bor jeg altså her, i vakre Tinn Austbygd. Jeg jobber som diakon i Kirken i Tinn, og er veldig glad i jobben min! Gjennom arbeidet som diakon får jeg møte mennesker i alle aldre og i svært ulike livssituasjoner. Veldig mye i min jobb kan naturligvis ikke deles i en blogg, men noe kan. Og det gleder jeg meg til å gjøre! 
I denne bloggen vil jeg dele tekster, bilder og refleksjoner fra familielivet på Sjøtveit gård, jobben min som diakon, musikk, bøker, utenlandsreiser og pilegrimsvandringer. Kort sagt det som opptar meg. Hvorfor skal akkurat jeg blogge? Fordi jeg har så veldig lyst! Jeg har "ruget" på denne bloggen i mange år, men nå er jeg altså klar. Jeg har allerede publisert en del tekster om familieliv, barneoppdragelse og samliv gjennom dagsavisen VÅRT LAND sin nettside Søndagsrådet. I tillegg har jeg vært i overkant aktiv på instagram kontoen @siljesjotveit som jeg startet påsken 2013. Der har jeg fått utløp for mitt til tider påtrengende behov for å dele. Men nå fire påsker senere er jeg altså klar for å dele mer. Velkommen til bloggen min!!

Sjøtveit Gård i Tinn Austbygd (Telemark)



Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken