Det har egentlig alltid vært gospel for meg..

Mitt første møte med gospelmusikk var da jeg som trettenåring begynte i Justus gospelkor i Ski nye kirke. Da hadde jeg sunget i et barnekor i flere år, men gospel som sjanger møtte jeg altså først i Justus. I dette koret ble jeg først og fremst sett og bekreftet for den jeg var, fikk mange veldige gode venner og jeg fikk prøve meg i styrearbeid som både kasserer og leder. Men jeg ble også veldig glad i gospelmusikk! Det å synge flerstemt gospel er for meg en helt fantastisk opplevelse. Både rolige ballader og gospelsangeren med høyt tempo. Gospel betyr "gode nyheter", og det for meg å få synge om det jeg tror på i fellesskap med andre er STORT!
Det beste er å synge selv, men nest etter det kommer opplevelsen av å lytte til gospelartister eller kor. Med Fred Hammond og Kirk Franklin fikk gospel et lite comeback (i mitt liv i alle fall). Da jeg kom flyttende til Tinn stod derfor det å starte et gospelkor høyt på listen. Sammen med to venninner fikk vi det til i 2005. Tinn Gospel lever fortsatt i beste velgående, og synger så flott som de aldri har gjort før under ledelse av musiker Hannah Eline Norenes. Da jeg begynte som diakon i kirken, startet jeg Tinn Soul Children. Koret synger gospel, R&B og pop musikk og er for barn og unge mellom 10 og16 år. Øvelsene med disse ungdommene er noe av det fine jeg får gjøre i jobben min. I soul children er det også mye dans og bevegelser og det passer meg veldig bra🕺!

I går kveld fikk jeg oppleve en fantastisk gospelkonsert i Oslo. Gospel Unit arrangerer en slik konsert én gang i året, og dette året var det Safari, Gospelkoret HIM og Funkybaptized som sang. Utrolig dyktige musikere og sangere med et enormt trøkk og en musikalitet av en annen verden! Jeg storkoste meg gjennom hele konserten, og kommer til å høre på enda mer gospelmusikk fremover 💕.
Safari

Funkybaptized

Blåsere!

Alle korene sang sammen tilslutt


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken