Fisk på grillen

Her om dagen kjørte en fiskebil inn på tunet vårt her på Sjøtveit gård. Det var fiskebilen som lurte på om de kunne friste med noe fisk? Det kunne de. Før jeg visste ordet av det hadde jeg kjøpt fisk til resten av 2017. Litt forvirret sto jeg i gangen med seikaker, piggvar og laksefileter nok til en familie på 16. Vel, da solen skinte på sitt høyeste og svigerforeldrene mine var på besøk valgte vi å grille fisk til middag. Jeg fulgte tipset til mannen i fiskebilen (Hans?) og lagde hjemmelaget tomatpesto som jeg smurte på laksefiletene før vi la de på grillen. Piggvaren fikk en runde med salt og pepper før filetene ble grillet. Jeg lagde også en basilikumpesto, båtstekte poteter og en salat. Det smakte himmelsk!

Basilikumspesto

Laks med tomatpesto

Salat

Grillet piggvar

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken