Joggetur i solnedgang

På Sjøtveit Gård har vi i mange år hatt en glitrende avtale med først én bonde, og nå en annen bonde som har sauene sine på jordene våre. Det er vinn - vinn 😊. Sauene får beite og vi slipper å slå jordet med maskiner. Jeg får skikkelig vårfølelsen når sauene (og de søte lammene) slippes ut på irrgrønt gress. Her er noen bilder fra en joggetur i solnedgang forrige uke. Denne løypa er rett ved gården vår og er akkurat så kort at jeg gidder å jogge den 2-3 ganger i uka. Mannen min ler godt av at jeg kun jogger 20-30 min, men innrømmer at joggingen trolig har stor helsegevinst på sikt, samt at han er sikker på at jeg ALDRI kommer til å få noen som helst slitasje skade som følge av denne treningen....! For meg er det viktigst å komme meg ut, kjenne at kroppen svetter, la blodpumpa jobbe litt, nyte lukten av skog og mark og se utover Tinnsjøen mens jeg hører på musikk på øret som gir meg energi. Love it!







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken