Å planlegge pilegrimsvandring

Nå er det bestemt at sønnen min på 11 år og jeg skal vandre tre dager i slutten av juni fra Toten til Lillehammer. Tre hele dager på vandring. Det kiler i magen bare ved tanken. Jeg gleder meg sånn! Jeg leser i guideboken og planlegger overnattinger. Det er mye å velge mellom, men erfaringene fra fjorårets vandring gjør at jeg velger pensjonater og gårdsovernatting fremfor hotell. Jeg tenker at det ligger nærmere pilegrimsånden å overnatte enkelt. Jeg ser frem til "Rasmus på loffen" livet i tre hele dager til ende. Håper på strålende vær og god stemning 😊!
Et veldig godt minne fra fjorårets vandring var frokosten på Bjørke gård. Etter en god natt søvn i stabburet, fikk jeg servert frokost av gårdsfrua på et brett. Bløtkokte egg fra hønene på gården og gressløk fra urtehagen som pyntet opp maten. Drikken ble servert i mugger - sanselig og smakfult. Etter dette måltidet var det fint å fortsette vandringen langs gressbelagte kjerreveier.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken