Friluftslivleir og Narniafilmen

Mitt siste skrik som diakon (før jeg går ut i ferie) var Frilufts- og Narnialeiren på Skirva Fjellkyrkje for barn i 5.-7.klasse mandag til tirsdag denne uken. Sammen med menighetspedagog Hannah Eline Norenes hadde vi to flotte dager på fjellet med 12 fine barn. Vi hadde strålende vær, bålkos, topptur og vi så Narniafilmen "Løven, heksa og klesskapet" på storskjerm. Vi fikk så fine samtaler med ungene om forfatteren C.S Lewis og hvordan fortellingen i filmen har mange likhetstrekk med påskefortellingen som omhandler Jesu liv, død og oppstandelse. Se nederst i innlegget.
Nå har jeg sommerferie!! (Inkludert en god del avspasering)😊. I morgen tar jeg fatt på en liten tre dagers pilegrimsvandring fra Lena på Toten (dit jeg kom i fjor) til Lillehammer. Forhåpentligvis er jeg fremme i løpet av fredagen.












  • Løven av Juda - Løven Aslan
  • Jesus gav sitt liv for alle mennesker - Aslan gav sitt liv for Edmund
  • Jesus var uskyldig og uten synd - Asland var uskyldig og uten synd
  • Forhenget i tempelet revnet da Jesus sto opp - Steinblokken brakk i to da Aslan ble levende
  • Maria Magdalena (en kvinne) fant graven tom - Susan og Lucy (kvinner) kom og fant steinblokken der Aslan lå død - tom
  • Den onde/ djevelen - Heksa hvit som er ond i Narnia
  • Profetier om Jesus i GT - profetier om de fire søsknene som skal frigjøre Narnia
  • Kampen mellom det gode og det onde - kampen mellom Heksa hvit og Aslan

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken