Gårdslivets gleder - hurdalsroser

Da min bestemor bodde her på Sjøtveit gård husker jeg godt det fine rosetreet rett ved hovedinngangen på huset. Da vi tok over gården måtte vi drenere rundt hele hovedhuset, så hurdalsrosetreet gikk med. Jeg sørget derfor for å få satt ned en liten avlegger på nytt da vi opparbeidet hagen igjen. Nå - 12 år senere er rosetreet blitt veldig stort. Akkurat nå er det i vakker blomstring. Det er bare å nyte, for det går fort over :-)
Her ser du bestemors rosetre i bakgrunnen. Bestefar (Øystein Sjøtveit) på stol foran. Bak fra venstre: Liv Sjøtveit (min tante), Berith Olsen, Knut Sjøtveit (min onkel), Olav Sjøtveit (min far), Ingebjørg Sjøtveit (bestemor) og Gro Helga Sjøtveit (min tante).





Koselig å ta inn noen av rosene - her i yttergangen på Sjøtveit gård

Rosetreet i sin helhet

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken