Søndagstanker

Tankene mine denne søndagen er fylt av stor takknemlighet over en solfylt lørdag. Jeg burde sittet inne og jobbet med siste korrektur etter prøvetrykket av boka "Familieliv". Istedenfor valgte jeg å leve ut noe av budskapet i boka. Bra valg! (Om jeg skal si det selv). En av tekstene i boka handler nettopp om å la barna være ute i naturen uten at det er så tilrettelagt og voksenstyrt. Vi pakket derfor strandbagen og vandret ned kjerreveien til stranda på Sjøtveit. Ungene badet, lekte rollespill, ble kjent med noen campinggjester og koste seg veldig. Jeg leste bok og drakk kaffe mens jeg observerte den fine leiken. En herlig formiddag med lave skuldre for både liten og stor. Jeg ble riktignok veldig allergisk av å ligge i gresset store deler av dagen (gresspollenallergi) - men det var såå verdt det!






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken