Sover på en husmannsplass fra 1700 tallet

Etter nok en vakker pilegrimsvandring på Hedmarken, skal jeg altså i natt sove i et nydelig lite rødt hus fra 1700 tallet. Jeg har spist middag på en pizzarestaurant i Biri sentrum, og ser nå frem til å la kroppen hvile. Det er veldig uvant å ha så mye fokus på å få i seg nok vann og mat. Vanligvis rekker jeg nesten ikke å bli sulten før neste måltid. Men nå som jeg går så langt hver dag, merker jeg når jeg er i ferd med å gå tom. Det er fint å kjenne at kroppen er laget for å være mye i bevegelse. Det å ta pauser er også helt nødvendig når jeg går pilegrim. Jeg vil prøve å overføre denne fine rytmen til hverdagen min. Og kaldt vann har sjelden smakt bedre enn det jeg fikk av en hyggelig mann på et byggefelt da jeg var helt utslitt etter å ha steget mange høydemeter. Gleden ligger i kontrastene!
I morgen er Lillehammer målet. Men jeg gleder meg aller mest til veien frem.











Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken