Et øyeblikk av lykke..

For meg så handler det gode i livet om korte glimt av lykke. Jeg lærte tidlig at lykken som oftest ikke kommer av seg selv, men at jeg må legge til rette for de gode øyeblikkene og gjerne til og med skape dem. Jeg kan glede meg stort over små ting, og kan bruke relativt lang tid på å "rigge meg til" før jeg skal nyte. Det være seg et måltid, den rette atmosfæren i rommet, musikk osv. Yte først - og så nyte. Slik har jeg alltid holdt på. Gleden over nytelsen blir også så mye større når en har gjort noe fornuftig først. Også denne moldeferien har bestått av flere små øyeblikk av nytelse. Bildet under er en av dem. Et annet øyeblikk var under en av jazzsalmene på gudstjenesten i Molde domkirke i går formiddag. Et stort musikalsk øyeblikk som jeg delte med 700 andre jazzglade kirkefolk 🎶!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken