Diakoni er kirkens omsorgstjeneste

Jeg er så glad for at jeg får jobbe som diakon <3

- har stor glede av alle gode og nære menneskemøter

 - får delta i mange viktige samtaler

- får samarbeide og være sammen med fine ungdommer

- lytter til eldre menneskers livserfaring

- får samarbeide med ulike tjenester i kommunen 

- får legge til rette for inkluderende møteplasser i kirken

- får spille piano, synge, lytte og prate

- får "spilt" på mange av mine "strenger" i løpet av en dag

- får skrive ned og reflektere over deg jeg tror på og det jeg driver med

- får dirigere kor og synge soul, pop, salmer, lovsang og gospel

- får spise middag med asylsøkere og smaker på de deiligste retter

- får undervise, holde kurs, fortelle og inspirere

- blir selv inspirert av studiereiser og møter med nye mennesker

- mulighet for å studere og fordype meg faglig

- gode klemmer fra barn, ungdom og eldre

- får lov til å be sammen med enkeltmennesker

- få sitte på sengekanten, og være sammen med mennesker som ligger for døden

- nær Gud og nær mennesker <3

- lærer så mye av alle menneskene jeg møter!

- trekker meg tilbake i bønn og stillhet når jeg går årlig pilegrimsvandring til Nidaros

- ansikt til ansikt med verden



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken