Søndagstanker - Hva er det med Oslo?

Det lurer jeg faktisk på. Hva er det med Oslo? Hvorfor er det slik at jeg faktisk kjenner det fysisk i kroppen om det er for lenge siden jeg har vært i den byen? Det er ingen logikk i det. Jeg vokste opp i Ski, og var den gang relativt sjelden i Oslo. Men etter at jeg flyttet til Tinn så har det vært mer og mer viktig for meg å reise til Oslo. Jeg trenger ikke å være der så lenge, bare kjenne på pulsen, forsvinne i menneskemengden, ta en kaffe på en sjarmerende café, treffe slekt og venner som jeg ikke ser til daglig, gå på konserter, vandre i Botanisk hage, se rød solnedgang over Oslofjorden... Forandring fryder.  Kanskje er det bare det. At det er så vesentlig annerledes enn det jeg har i Tinn. For jeg mener jo faktisk at gleden ligger i kontrastene.
Ønsker alle en riktig god søndag!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken