Mine nye tekniske hjelpemidler - Del 2

Nå har jeg brukt høreapparatene i nesten en hel måned. Og jeg har oppdaget noen bra ting med hele dette "hører dårlig" prosjektet. Nå har jeg nemlig fått meg en fjernkontroll som jeg kan henge på genseren min. Den gjør at jeg kan høre på Spotify fra mobiltelefonen min og rett inn i øret. I tillegg kan jeg ta telefonen med et lite trykk på fjernkontrollen. Genialt. Jeg slipper altså å holde telefonen opp mot øret. Jeg kan også se på Netflix og YouTube og få lyden rett inn i høreapparatene. Mannen min sier at jeg ser ut som Mr Spock i Star Trek når jeg går rundt med den blinkende metall-dingsen på genseren 😊. Jeg prøver altså ganske hardt å se det positive med høreapparatene. Men sannheten er at jeg synes det er fryktelig krevende at jeg må gå med noe i øret resten av livet. Noen dager er jeg skikkelig lei, og synes det hele er ganske så vanskelig. Men jeg er selvfølgelig glad for at det finnes hjelpemidler. Det er i all hovedsak fantastisk å høre det folk sier uten å måtte anstrenge seg så mye. Jeg gjetter mye mindre og behøver ikke å be folk gjenta det de sier i tide og utide.



Phonak - Life is on

Må bare få sagt at jeg ikke liker ordet "høreapparat".. Kan ikke noen finne opp et bedre ord? Man sier jo ikke "Synsapparat", men briller. Det må da være mulig å kalle det noe annet? 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken