En uke på Modum Bad

Ettersom jeg studerer litt på si for å bli utdannet arbeidsveileder, så er jeg på Modum Bad en liten uke hvert halvår. Det er så godt å komme til Kildehuset der vi har kurssamlingene. Et ganske så nytt lokale med fantastisk hjemmelaget og god mat, vakkert interiør og flott beliggenhet. Bare å gå mellom de gamle sveitservillaene på Modum er lindrende for sjelen. I tillegg går jeg denne utdanningen med mange fine folk som jeg liker å være sammen med. Det er MF (menighetsfakultetet) som står for utdanningen, og i tillegg til disse ukene med undervisning og gruppetrening har vi hver vår gruppe som vi er leder for lokalt der vi bor. Det er et poeng at en ikke skal kjenne hverandre så godt, eller i allefall ikke jobbe sammen i hverdagen, så min gruppe er i Skien. En gang i måneden møtes kirkelige ansatte fra ulike kirker i denne ABV gruppen der vi legger frem ulike "case" fra vår arbeidshverdag. Jeg som gruppeleder skal legge tilrette for at det skjer god veiledning i denne gruppen. Dette er utrolig spennende, utfordrende og lærerrikt. Utdanningen startet høsten 2016 og jeg er ferdig våren 2019. Nå skal vi snart begynne å skrive på den avsluttende oppgaven, og jeg tror jeg vil skrive om hvordan en kan bruke verktøy fra sjelesorgfaget inn i ABV gruppene.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken