Foredragsturné på Nordvestlandet

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en inspirerende tur til Kristiansund, Ålesund og Molde. En ting var at det var moro å holde foredrag om innholdet i boka mi "Familieliv". Men det ble i tillegg en veldig inspirerende reise i forhold til hvordan en driver lokalkirke. Jeg skal lage et eget innlegg om Nordvestkirka i Kristiansund. Pastorparet Erlend og Annika Indergaard inspirerte meg stort og jeg lærte mye av dem om en god, diakonal, faglig måte å drive lokalkirke på. Men tilbake til foredragene! Det i Ålesund og Molde var det Jesus Kvinner som inviterte til. Det flotte med dette arbeidet er at det er tverrkirkelig og samler kvinner fra alle de ulike kirkene og menighetene i byen. Av og til kan det være godt for kvinner å komme sammen for å få undervisning om temaer som er spesielt aktuelle for dem. Menn har nok også behov for dette, og jeg vet at det finnes arrangementer rettet spesielt mot menn. Det kom mange kvinner til begge foredragene og jeg fikk solgt flere bøker. Jeg legger vekt på å snakke sant om livet på godt og vondt, og opplevde å få god respons fra flere kvinner. De sa at det jeg sa gav gjenklang i deres liv, og flere takket og sa at de trengte å høre akkurat dette nå. Det gir selvfølgelig stor mening for meg å få slike tilbakemeldinger. Nå står Egersund og Oslo for tur i mai. Jeg gleder meg allerede!

Her er plakatene fra de tre arrangementene på nordvestlandet:






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken