Gjestfrihet

I dagene jeg reiste rundt i Kristiansund, Molde og Ålesund fikk jeg virkelig erfare gjestfrihet. Jeg er så heldig å kjenne fine folk både her og der, så hver natt sov jeg i en ny oppredd seng. Jeg fikk servert deilig frokost, lunsj og middag uansett hvor jeg kom. Ikke minst fikk jeg den gode samtalen over en varm kopp te og et deilig kveldsmåltid. Så vesentlig annerledes det hadde vært om jeg skulle bodd på hotell! Jeg som i all hovedsak får energi av å være sammen med mennesker, synes denne måten å overnatte på er så mye bedre. I tillegg får jeg et lite innblikk inn i andres hverdagsliv og det oppleves veldig fint. En stor takk til dere som gjorde gjesterommet klart for meg 💕.


 1.Mosebok 18:3-5
Herre, dersom jeg har funnet nåde for dine øyne, 
så gå ikke forbi din tjener! 
La oss få hente litt vann, så dere kan vaske føttene 
og hvile dere her under treet! 
Så vil jeg komme med litt mat, som dere kan styrke dere med, 
før dere drar videre siden dere nå har lagt veien om deres tjener. De svarte: Ja, gjør som du sier!


Hebreerne 13:2
Glem ikke å være gjestfri, for på den måten har noen,
uten selv å vite det,
hatt engler som gjester.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken