Boka "Familieliv" - et eventyr er snart over

Det har mange som har spurt meg hvordan det går med boka "Familieliv" nå snart et år etter boklanseringen. Etter flere foredrag om boka rundt omkring i landet (Gvarv, Porsgrunn, Kristiansund, Ålesund, Molde, Oslo, Egersund) har jeg nå bare noen få bøker igjen av 1.opplag. Jeg tok derfor kontakt med grafisk designer Kristin Person for å trykke opp 2.opplag. Jeg fikk henne til å gjøre noen små endringer i boka, men så ombestemte jeg meg. Det er allerede et overskudd på ca 20 000 kr som går til India. 10 000 kr er allerede oversendt og de siste sender jeg når de to siste foredragene er ferdig til høsten (Valdres og Trondheim). Det har vært et eventyr hele prosjektet! Jeg har lært en hel del om hva som skal til for å gi ut en bok, jeg har fått reise rundt og snakke om noe som jeg synes er utrolig viktig og grunnleggende i samfunnet vårt - nemlig familieliv, relasjoner, kommunikasjon og parforhold. Det har vært i overkant stas å få snakke til så mange mennesker, og ikke minst at så mange har villet kjøpe boka mi. Tilbakemeldinger fra lesere om hva tekstene har ført til i deres liv har kanskje betydd aller mest. Jeg tenker at jeg vil slutte mens leken er god. Det å skulle selge et produkt er ikke noe jeg liker spesielt godt. Det er jo nettopp det som er så fint med diakonjobben, at jeg har min lønn og kan gjøre ulike prosjekter uavhengig av å tenke at det skal lønne seg. Bare helst gå i null... Derfor var det jo også viktig for meg å gi overskuddet av boksalget til India.

Jeg fikk nettopp en artig mail fra Nasjonalbiblioteket som informerte meg om at det var pliktavlevering av 4 eksemplarer av boka jeg har skrevet. Dette var jo nesten litt stas. Norge vil altså arkivere boka mi til bruk for forskning og dokumentasjon. Gøy!






Jeg måtte rett og slett google pliktavlevering....


Nå tenker jeg det er nye prosjekter som ligger foran meg. Jeg har lenge planlagt å samle tekster, bilder, kart og praktisk informasjon i en bok om Pilegrimsvandringene mellom de hvite kirkene rundt Tinnsjøen. En slags vandringsguide. Det vil jeg ta fatt på nå som diakon, og overskuddet av dette boksalget vil gå til diakoniutvalget i Kirken i Tinn.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken