Nye utfordringer venter i NMS Telemark




I vår søkte jeg flere stillinger fordi jeg ønsket meg noen nye utfordringer. Jeg fikk prosjektstillingen som giveroppfølger i NMS Telemark som er en 4 års prosjektstilling i 50%. Dette er jeg så begeistret over! Jeg gleder meg stort over å få jobbe i denne misjonsorganisasjonen som for meg er ganske ukjent i den forstand at jeg ikke kjenner så mange mennesker der fra før av. Nettopp det synes jeg gjør det enda mer spennende. Slik jeg har blitt kjent med NMS så langt, er det en organisasjon med stort diakonalt fokus og brennende engasjerte mennesker som jobber mot samme visjon: En levende kirke over hele jorden. Hovedmålet til NMS er: Å dele troen på Jesus, utrydde fattigdom og bekjempe urettferdighet. Jeg kan ikke tenke meg noe som er viktigere å holde på med. Slik jeg ser det er jeg fortsatt diakon, men rykker mitt engasjement fra lokalmenigheten i Tinn til nå å gjelde hele Telemark fylke. Da må man selvfølgelig jobbe litt annerledes, og det ser jeg frem til. Jeg har fått 50% permisjon i stillingen min som diakon og skal dette første året jobbe 50 pluss 50. Så ser jeg hvordan det lander. Jeg kommer til å måtte gå ut av noen oppgaver i kirken, men holder fast på så mye jeg kan av det diakonale arbeidet her lokalt i Tinn. Jeg trives fortsatt veldig godt som menighetsdiakon og de oppgavene jeg har i kirken, men håper at jobben i NMS også vil kunne føre til inspirasjon som kan komme kirken i Tinn til gode. Rent praktisk vil jeg jobbe hjemmefra, men ha flere turneer rundt til flere menigheter og NMS foreninger i hele Telemark. Det er viktig for meg å bli kjent med organisasjonen, arbeidet som drives samt treffe nøkkelpersoner som jeg kan spille på lag med videre.

HER kan du lese mer om NMS

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken