Embrace it




Dette engelske ordet EMBRACE blir på norsk noe i retning av å omfavne, eller å romme. Det er et ufattelig fint ord synes jeg. Nå som 2018 går mot avslutning vil jeg tenke over hva dette året har vært og betydd for meg. Det er så mangt. Fine ting, gøye ting, krevende ting og skikkelig vanskelige ting. Men jeg kjenner jeg vil omfavne alt i stor takknemlighet. Istedenfor å tenke at jeg skal kjempe imot, eller hindre, eller kanskje til og med stenge av - så ville jeg heller romme alt som har skjedd i året som har gått. Hvile i det som har vært på godt og vondt. Jeg liker tanken på at jeg kan omfavne fremfor å rygge tilbake når nye utfordringer står foran meg. Dette året har blant annet lært meg noe om at den eneste som kan romme alt er Gud. Vi mennesker prøver etter beste evne å "tåle" og "håndtere" hverandre - men Gud er den eneste som virkelig kan bære oss med alt det vi er. Derfor lener jeg hele min tyngde og alt jeg er og har i retning av Gud som omfavner meg helt og fullt. Akkurat slik jeg er. Det er en raus og betingelsesløs kjærlighet som ingen andre kan gi meg. Alt i alt samler dette seg i en stor TAKK.

Disse fine ordene til Eva Dønnestad oppsummerer på mange måter 2018 for meg:

@evadonnestad

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken