En tur i nærområdet hver dag

Jeg bestemte meg for en stund siden for å gå en tur hver dag. Med jobb der jeg i hovedsak sitter ved en datamaskin eller kjører bil, så er det helt nødvendig for meg å legge inn noe bevegelse. Det fine med det er at jeg får utforsket nærområdet her jeg bor. Jeg har nå sett Tinnsjøen fra enda flere vinkler. Noen turer går jeg med venninner, noen sammen med mann og barn, men de fleste turene går jeg alene. Det er fint å kunne sanse inn omgivelsene, sette seg på en stein å bare være, kjenne lukten av skog og våt jord. Lytte til naturens lyder og ikke minst være i stillhet. Jeg blir fylt av takknemlighet over skaperverket og jeg gleder meg (mer og mer) over tid og fellesskap med Gud. Dette innebærer faktisk å tøye grunnkreftene i meg. For jeg vil aller helst være sammen med folk, se nye steder, smake ny mat og utvide horisonten. Og så har det gått opp for meg, sakte men sikkert, at det å utvide horisonten nettopp kan handle om å gå saktere, gå dypere og faktisk gjøre og oppleve mindre. Less is more rett og slett. 















Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

12 bordvers på en terning

Diktsamling - Liv Nordhaug

Ungdommer i kirken